سرگرمی

معرفی کیپ تاون، دروازه‌ای به طبیعت وحشی آفریقا

کیپ تاون با آب و هوای معتدل، محیط زیبا و زیرساخت‌های توسعه یافته یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آفریقای جنوبی است. کیپ تاون «شهر مادر» جذاب‌ترین شهر جمهوری آفریقای جنوبی است که بین دریا و کوه واقع شده و یک پارک ملی در حاشیه آن قرار دارد. مناظر منحصر به فرد این منطقه باعث می‌شود مسافران بتوانند به راحتی در شهر به گشت و گذار بپردازند. تور کیپ تاون به خاطر بندر زیبا، تنوع و مناظر مختلف و اکوتوریسم، یک تور گردشگری پر طرفدار است.

فهرست مطالب:

  • معرفی کیپ تاون
  • تاریخچه کیپ تاون
  • موقعیت جغرافیایی کیپ تاون
  • جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون
  • سخن پایانی

معرفی کیپ تاون

کیپ تاون که به خاطر خورشید، دریا و مناظر خود شهرت دارد، یک مقصد گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان است. بنابراین جای تعجب نیست که این جواهر ساحلی طی هفت سال گذشته به عنوان بهترین شهر جهان انتخاب شده است!

تاریخچه کیپ تاون

اولین اروپایی که در خلیج تیبل لنگر انداخت و از کوه تیبل بالا رفت، دریانورد پرتغالی آنتونیو سالدانها بود. او با چند صد نفر از ساکنان بومی خوئه که اقتصادشان بر پایه گله داری و شکار بود مواجه شد. همچنین بازماندگان کشتی هلندی هارلم، که در خلیج تیبل در سال 1647 غرق شد، گزارش‌های درخشانی از منطقه به دست آوردند، به گونه‌ای که مدیران شرکت هند شرقی هلند دستور دادند ایستگاهی برای تأمین کشتی‌های اطراف کیپ در آنجا ایجاد شود.

رفت‌وآمد به این ساحل زیبا که بعدها کیپ نام گرفت، ادامه یافت تا اینکه در سال 1658 شرکت شروع به واردات برده کرد. جمعیت شهر در آغاز قرن هجدهم افزایش یافت و شهر دکاپ نام گرفت. اما در سال 1773 هنگامی که گردشگران بریتانیایی وارد این شهر شدند، نام آن را کیپ تاون گذاشتند.

بخوانید
ضرب المثل های ناآشنا (2)

موقعیت جغرافیایی کیپ تاون

در تور کیپ تاون شما از دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی دیدن می‌کنید. این شهر پایتخت قانون‌گذاری آفریقای جنوبی و مرکز استان خود می‌باشد. مرکز شهر کیپ تاون در شبه جزیره کیپ قرار دارد. کوه معروف تیبل پشت شهر قرار گرفته و بقیه شهر در شبه جزیره کیپ بین قله‌های مختلف واقع شده است که به اقیانوس اطلس می‌رسند.

از نظر حیات وحش در کیپ تاون شاهد شگفتی‌های زیادی خواهید بود. کیپ تاون جاذبه‌های زیادی برای علاقه مندان به سفر دارد و خرید تور کیپ تاون باعث می‌شود بهترین تجربیات را در یک سفر تفریحی داشته باشید. در ادامه چند جاذبه گردشگری کیپ تاون را معرفی می‌کنیم:

جاذبه‌های گردشگری تور کیپ تاون

برای آشنایی بیشتر با مکان‌هایی که می‌توانید در تور آفریقای جنوبی در حیات وحش کیپ تاون و ذخایر طبیعی، پارک‌ها و پناهگاه‌های مختلف ببینید، با ما همراه باشید:

پارک ملی کوه تیبل

این پارک ملی از محیط طبیعی و حیات وحش کیپ تاون محافظت می‌کند. این پارک با وسعت 221 کیلومتر مربع، بخشی از «میراث جهانی منطقه کیپ فلوریستیک» است. حیوانات ساکن در پارک، مانند پنگوئن جکاس، به خوبی با محیط اطراف خود سازگار هستند و به سادگی در میان پوشش گیاهی دیده نمی‌شوند.

پناهگاه حیات وحش دنیای پرندگان و پارک میمون‌ها

«پناهگاه حیات‌وحش دنیای پرندگان» و «پارک میمون‌ها» با مساحت 4 هکتار، پناهگاه زندگی پرندگان، وحشی در «خلیج هاوت»، منطقه‌ای از کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. این پارک به عنوان بزرگترین پارک پرندگان آفریقایی مشهور می‌باشد که خانه طبیعی پرندگانی مانند عقاب، جغد، پنگوئن، فلامینگو، طوطی نوک شاخ و بافنده است.

بخوانید
درباره ی رزین اپوکسی بیشتر بدانیم

ساحل بولدرز

خط ساحلی بولدرز در شبه جزیره کیپ واقع شده و محبوبیت آن به دلیل محل استقرار پنگوئن‌های آفریقایی است. پنگوئن‌های آفریقایی در سال 1982 خانه‌شان را در آنجا ساختند و در حال حاضر تحت امنیت «حفاظت از طبیعت کیپ» هستند. بازدیدکنندگان اجازه ندارند آنها را لمس کنند و می‌توانند از طریق سه پیاده‌روی قابل دسترسی به این موجودات دوست‌داشتنی نزدیک شوند. فصل تابستان ایده آل ترین زمان برای خرید تور آفریقا و بازدید از «ساحل بولدرز» است، زیرا بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد بیشترین پنگوئن‌ها باشند. “ساحل بولدرز” یکی از مکان‌های حیات وحش در کیپ تاون است که مکانی ایده آل برای شنا برای کودکان می‌باشد.

دماغه امید نیک

دماغه امید نیک زیستگاه حدود 250 گونه پرنده است که عکاسان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این دماغه یک دماغه سنگی است و در دامنه جنوبی شبه جزیره کیپ قرار دارد و منظره‌ای عالی برای تماشای نهنگ‌ها در اختیار شما می‌گذارد.

دنیای پروانه‌ها

در محوطه‌های سبز و گرمسیری غنی در باغ‌وحش Butterfly World «دنیای پروانه‌ها» قدم بزنید و از صدای آواز پرندگان، آب روان و پروانه‌های در حال پرواز لذت ببرید. البته به یاد داشته باشید که ایگوانای درخت سبزی در راه است، پس مراقب باشید! گردشگران تور کیپ تاون خیلی زود می‌فهمند در این جاذبه گردشگری قرار نیست فقط پروانه ببینند، بلکه بلکه وارد پناهگاه موجودات خارق العاده شده‌اند. این مکان یک سفر خانوادگی ایده آل در میان مکان‌های حیات وحش در کیپ تاون است.

بازدید ماجراجویانه از خزندگان

در این جاذبه گردشگری لحظاتی را در کنار خزندگان سپری می‌کنید و اگر عاشق آدرنالین باشید، با قایق پارویی وارد رودخانه می‌شوید تا کروکودیل‌ها را از نزدیک ببینید. اگر شجاع‌تر باشید، می‌توانید غواصی در قفس را تجربه کنید و صدای ضربان قلب تمساح‌ها را از فاصله کم بشنوید.

بخوانید
همه چیز درباره ی متاورس

پارک طبیعی تایگربرگ

در مناطق روستایی شمالی کیپ تاون پارک طبیعی تایگربرگ قرار گرفته است که یکی از تجربیات قشنگ تور کیپ تاون خواهد بود. گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض و سایر حیوانات وحش در این پارک قابل مشاهده هستند و شما را با دنیای حیات وحش آشنا می‌کنند. در این پارک ملی بیش از صد پرنده آفریقای جنوبی و مجموعه‌ای از حیوانات وحشی خونگرم، خزندگان و قورباغه‌ها را از نزدیک خواهید دید.

سخن پایانی

حیات وحش شهری در کیپ تاون که در تور آفریقا شاهد آن خواهید بود، یکی از معدود مناطق این سیاره است که انواع مختلفی از حیات وحش را در خود جای داده است. میهمانان از سراسر جهان در شهر گردش می‌کنند تا مجموعه عظیمی از حیات طبیعی را کشف کنند. بازدیدکنندگان در تور کیپ تاون حیواناتی مانند مارها، لاک‌پشت‌ها، مارمولک‌ها و پستانداران کوچک را می‌بینند که شامل هیراکس، سمور بدون پنجه شنل، موش چمنی چهارگانه و آهو می‌شوند. در طول سفر خود به آفریقای جنوبی یک تور از حیات وحش در کیپ تاون داشته باشید و با خاطرات شگفت انگیز حیات وحش سفر خود را به یاد ماندنی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا